IMI registraties voor internationale chauffeurs worden door Transport in Nood in orde gemaakt.
Net zoals u van ons gewend bent als het gaat om uw overige minimumloondocumenten.
Sinds 02-02-2022 is de Europese detacheringswetgeving gewijzigd in het kader van het Mobility Package.
De landenportalen Sipsi, Milog, Zoll, Limosa, Distacco en WAG zijn vervangen door IMI, het Informatiesysteem Interne Markt van de EU. Uw internationale chauffeurs hebben nu IMI registraties nodig.
IMI is ontwikkeld door de Europese Commissie, in nauwe samenwerking met de lidstaten. Het is een beveiligd, meertalig portaal dat de uitwisseling van informatie vergemakkelijkt tussen overheden die betrokken zijn bij de uitvoering van de EU-wetgeving in de praktijk. IMI helpt overheidsinstanties die op diverse beleidsterreinen van de interne markt moeten samenwerken met hun tegenhangers in andere EU-landen.
Concreet voor de transportsector heeft de ingebruikname van IMI nogal wat gevolgen. Weliswaar worden de verschillende portalen per land vervangen door één portaal, maar het blijft noodzakelijk om alle internationale chauffeurs te registreren per land dat wordt aangedaan. Dit moet ieder half jaar opnieuw. Omdat de nieuwe detacheringswet bepaalt dat chauffeurs in een aantal situaties het wettelijk minimumloon moeten ontvangen van het land waar ze op dat moment werkzaam zijn heeft het registreren hiervan nogal wat voeten in de aarde.
Het doel van Transport In Nood is het verlenen van administratieve, juridische en technische ondersteuning aan internationale transportbedrijven binnen Europa.
Wij bieden u uiteraard ook de oplossing voor de nieuwe IMI detacheringswetgeving en nemen u alle administratieve werkzaamheden uit handen.
Bent u geïnteresseerd in onze diensten?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.